in 2017

Missie

Met een team van ervaren, bevlogen en talentvolle theatermakers maakt De Steeg jaarlijks diverse theatervoorstellingen voor jongeren vanaf 11 jaar. Dat doen we omdat wij het van wezenlijk belang vinden dat jongeren de taal van het theater leren begrijpen en spelenderwijs ondervinden hoe waardevol theater is voor hun persoonlijke ontwikkeling.

Theater (en kunst in het algemeen) is een oefening in verbeeldingskracht en inlevingsvermogen. Theater leert je om te gaan met andere meningen, leert je dat de dingen niet altijd zijn wat ze lijken, leert je je fantasie te gebruiken, te reflecteren op je eigen denkbeelden en overtuigingen en leert je om verder te kijken dan je neus lang is. Allemaal zaken die van ongekend belang zijn om als volwaardig burger deel uit te maken van een samenleving. En jong geleerd is oud gedaan.

Dát is waar wij ons sterk voor maken. En dát is wat je terugziet in onze voorstellingen.

"Wat jullie in één theatervoorstelling voor elkaar krijgen, daar doe ik minstens 10 lessen over."

Visie

Onze voorstellingen kenmerken zich door een sterke maatschappelijke betrokkenheid en een nauwe aansluiting bij de doelgroep. Het zijn voorstellingen waarin de jongeren in het publiek zichzelf en hun leefwereld herkennen en die hen uitdagen eens met een andere blik naar zichzelf en de wereld om hen heen te kijken.

Wij bieden onze voorstellingen aan via het onderwijs (voortgezet onderwijs en MBO). Op die manier bereiken we ook die jongeren die van huis uit niet vanzelfsprekend gestimuleerd worden tot theaterbezoek. Voor een groot deel van ons publiek is een theatervoorstelling van De Steeg dan ook een (eerste) kennismaking met theater. Middels een uitgekiend artistiek concept zorgen wij ervoor dat deze kennismaking soepel verloopt en uitnodigt tot herhaling.

In al onze voorstellingen werken wij met jonge acteurs (in opleiding). Door deze werkwijze bieden wij jaarlijks een indrukwekkende hoeveelheid jonge theatertalenten de kans zich te ontwikkelen en werkervaring op te doen. De jonge acteurs ontwikkelen onder leiding van de regisseur voorstellingen, staan op het toneel en geven workshops op scholen. Bovendien bieden wij ze artistieke, zakelijke en praktische ondersteuning bij afstudeerprojecten.

Image full width

Actrice Jay Yard (voorstelling Vet Gezond) met een grote schare fans!

Medewerkers

In 2017 werkten de volgende mensen voor De Steeg:

4 vaste medewerkers

Ellis Hendriksen (educatie), Wendy Holtkamp (zakelijk leider), Karin Noeken (artistiek leider), Henk Siekman (verkoop)

2 vrijwilligers

Alfons Dekker (administratie), Rieja Tempel (facilitair)

30 stagiaires

Wytse Algra, Anita Beintema, Shanel Beumer, Patricia Bisschop, Rik Bok, Sanne Bouma, Ronald Brouwer, Rik Bulthuis, Monique van Dijken, Raven Ferguson, Daniek Hekkema, Vera Kamp, Corné Kosse, Mike Kouwenberg, Kelly Kroeze, Niels Kuil, Cynthia Kuiper, Marè de Leeuw, Steven van der Meer, Tirza Merkuur, Merel Nahuis, Liselot Nakken, Laura Oosterloo, Elske Pool, Iris Schuur, Chica Tjakkes, Nina Strating, Niels Weulink, Amber Woldhek, Jay Yard

19 ZZP-ers

Davey Bakker, Hadewych ten Berge, Jorrit Boonstra, Jelle Bosmans, Bas de Bruijn, Beppie Gerritsen, Gabriëlle Glasbeek, Liesbeth Groenwold, Paul Heijkens, Fokko Jelsma, Marè de Leeuw, Ayse Oral, Polo van de Riet, Sarah Schierbeek, Rozan Vergeer, Hannah de Vries, Elénie Wagner, Suuz van Wijk, Nico van der Wijk

4 bestuursleden

Jojo Bottema (voorzitter), Willem de Kok (penningmeester), Monique Bakker (algemeen lid) en Lysbeth Post (algemeen lid).

Jaarverslag 2017 Theater De Steeg

Klik op het menu voor inhoud en andere functies.

Gebruik de pijlen aan de zijkant om door het magazine te bladeren.